Monday 27 April 2015

Da vintertøjet blev sendt på sommerferie

Selvom jeg elsker alt, hvad der har med mode at gøre, betyder det ikke, at jeg er den store shopper. Jeg tænker meget over de ting jeg køber, nogle gange så meget, at det ender med at være for sent. I weekend sendte jeg mit vintertøj og støvler på sommerferie. De store uldene strikbluser er blevet vasket og lagt i en plastikboks, så der ikke flytter små dyre ind i dem. Mine støvler er blvet smurt ind i en gang læderfedt og poleret. Under min oprydning fik jeg også lige syet noget om på et par bukser, så er de cool en sommer mere. En T-shirt blev klippet lidt korter og en syning, der var gået op på ærmet blev fikset. Det føles rigtig godt at passe på sit tøj og fodtøj samt at fornye eller reparere det. For selvom jeg som sagt, elsker modebranchen, ved jeg jo godt, der er en bageside, som hvert år er med til at forurene floder, overproducer og oftest under dårlig arbejdesforhold. Efter jeg så en udstilling om fast fashion i Hamburg og et interview med Stella MCCartney, er jeg kommet til at tænke endnu mere over mit forbrugsmønter. Nu er det ikke fordi, jeg skal lyde fanatisk eller vil stoppe med at købe tøj, for det ville blive frygtligt trist, men jeg vil holde en pause til d. 16.05. nu har jeg sagt det højt, er der ingen vej tilbage. Happy monday!

No comments:

Post a Comment