Thursday 13 July 2017

The End of an era



Jeg blev helt trist i går, da jeg læste nyheden om, at Colette i Paris lukker og slukker efter 20 år brancen. Colette blev grundlagt i 1997 af Colette Roussaux, hendes datter Sarah Andelman har ledet butikken de sidste par år. Det har på mange måder været en institution, som ofte har taget chancer med nye designtalenter og været de første til at sælger deres kollektioner. De har skabt en butik, som konstant har været i bevægelse. Da jeg var i Paris for et par uger siden, havde de indraget hele den ene etage til kun Balenciaga og en stor del af butikken var fyldt med 2 porsche skåret op i 1/4. Det er så overleget at fylde sit retail space med noget der ikke er til salg, især i de her tider hvor butikker kæmper mod netshopping og konstant udsalg alle steder. Colette er ikke bare en butik, det er et sted, hvor passionen for mode brænder igennem. Det er et tab for retail branchen og selvom jeg ikke hænger ud der så tit, vil jeg savner ikke at skulle besøge butikken næste gang jeg er i Paris. Den vilde energi og über cool stemning og fantastisk udvalg af magasiner kunne jeg godt bliver lidt høj af i mit lille nørdet modehjerte. 

No comments:

Post a Comment